לפיד בגילוי לב: "את הקרב הזה גמרתי. עשינו דרך ולמדתי, כל פעם שאני טועה – רוצה להקשיב"

ישראל פריי 5 Comment on לפיד בגילוי לב: "את הקרב הזה גמרתי. עשינו דרך ולמדתי, כל פעם שאני טועה – רוצה להקשיב"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד התראיין ב"מהדורה המרכזית" לאבי מימרן, ומתח ביקורת על תפקוד הממשלה: "אני מתעסק לא מעט במדיניות החוץ, את החודש וחצי האחרון ביליתי לא מעט בניסיון להסביר את ישראל בעולם, בגלל שמשרד החוץ לא מתפקד. לקחו משרד חשוב לישראל ופירקו אותו בין 6 שרים שונים, אף אחד לא מטפל בכלום".

הוא הסביר את ההיגיון בעתירה שהם מתכוונים להגיש לבית המשפט נגד החזקת ראה"מ נתניהו בכמה תיקים במקביל: "כל תנועת החרם שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, מי שממונה על זה הוא השר גלעד ארדן, אם נסתכל על החודשים האחרונים, היו לו את פרשיות ההטרדות, סערת גל הירש, אח"כ מינוי רוני אלשיך למפכ"ל, ומיד לאחר מכן פרצה אינתפאדת הסכינים. כמובן שלא היו לו אפילו 6 דקות להתעסק בנושא החשוב הזה, כל העסק מוזנח כי נתניהו מחזיק אצלו את התיק, לא ראוי שנתניהו יחזיק בתיקים כבני ערובה למטרות פוליטיות".

אבי מימרן: "אני אבא של לאיציק, ילד אוטיסאט בן 12.5"
יאיר לפיד: "ואני אבא ליעלי, ילדה אוטיסטית בת 17"

רגעים נדירים של אחווה מרגשת נרשמו בין השדרן הקשוח לבין המרואיין, כשהעילה היא, הצעת "חוק האוטיסטים" שהגישו "יש עתיד": "שנינו יודעים עם איזה קשיים מתמודדות המשפחות, החוק שהכנו היה גמור, מוכן, כל הזכויות, הסייעות הטיפולים, עבודה מאומצת שחצתה את כל המשרדים. רצינו ליצור כתובת אחת למשפחה, שם יקבלו את כל האטינפורמציה והשירותים".

"עבדנו על זה שנתיים מבוקר ועד ערב, ואז נפלה הממשלה, הגענו לשר הרווחה החדש ואמרנו לו: הכל מוכן, קח ותעלה אותו, התחילו לדחות אותנו שוב ושוב, כעת החלטנו להעלות אותו עצמאית. אני רוצה לראות את כל האנשים שאומרים שהם חברתיים, כחלון, כץ, רוצה לראות אותם מצביעים נגד חוק האוטיסטים, זה לא קשור לקואליציה או אופוזיציה, זה עניין אנושי".

לפיד הסביר מדוע לא ייכנס לממשלה הנוכחית: "הממשלה הזאת, בקווי היסוד שלה, לא מובילה לשום מקום", הוא פירט בנושא המדיני "אני לא חושב שיהיה לנו את השלום נוסח שמעון פרס "מזרח תיכון חדש", כן חושב שישראל חייבת להיפרד מהפלסטינים. הטענה היחידה שיש לי כלפי גדר ההפרדה היא: שהגדר לא מספיק גבוהה. אנחנו צריכים להיפרד מהם, זה מאיים על הרוב היהודי בישראל, על הזהות היהודית. רוצים אותנו בתור גלגל חמישי בכדי להלבין את הממשלה הזאת בעיני העולם, כי אנחנו במשבר שלא היה כמוהו עם אומות העולם, בעיקר עם האמריקאים".

כצפוי, השיחה עסקה ברובה בחוק הגיוס וביחס מפלגת "יש עתיד" לציבור החרדי: "חושב שקיימת הבנה גם במגזר החרדי שהשד לא כזה נורא, ולא הייתה כוונה חלילה לפגוע בחרדים אלא לפתור בעיות. אין לי בעיה עם החרדים, יש לי תחושה שליצמן אומר לעצמו: אני ישבתי קדנציה אחת בחוץ, עכשיו שהוא יהיה בחוץ. אני כמעט יכול להבין את זה. לי אין בעיה לשבת עם החרדים בממשלה. ידענו שיהיה קשה להעביר את השוויון בנטל עם חרדים בממשלה, אבל כעת אין לנו שום בעיה".

לפיד סירב להשלים עם הגדרת המראיין אודות ה"סנקציות הפליליות" שמפלגתו הואשמה ביישומם: "אין סנקציות פליליות. מישהו אומר משהו וכולם נתקעים אחריו, אין ולא היו מעולם סנקציות פליליות", הוא תמה על הניסיון והיעילות שבשינוי החוק: "חוקים לא יכולים להיות בני ערובה של משחקים קואליציוניים, יש חוק, הייתה לו התנגדות רבה – ואני מקבל את זה, את הקרב הזה גמרתי. חושב שהיום גם בציבור החרדי יש הבנה שזה לא כזה גרוע, יש עלייה מדודה באחוזי הגיוס, יש עלייה הרבה יותר גדולה ביציאה למעגל העבודה, זה תהליך של חיים משותפים, זה עובד, למה לפגוע בזה?!"

"גם לי חשוב שלא תישכח תורה מישראל, וגם לי חשובה הזהות היהודית של מדינת ישראל. זאת לא נחלתו הבלעדית של ציבור מסוים, הרי אם לא הזהות הזאת, למה אנחנו גרים כאן ולא בניו יורק, זאת דאגה משותפת שהיא חלק מחיים משותפים של כולנו. יש כעת חוק שהוא הוגן ושוויוני ופועל , ואני חושב שכולם גם מבינים שהוא לא מערער את יסוד התורה בחברה החרדית. עשינו דרך, אני למדתי, אחרים למדו, כולנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות מאמץ משותף ליצור דיאלוג יהודי משותף, בין הציבורים השונים".

יאיר לפיד סיים את הראיון: "בשביל לחיות ביחד צריך למצוא מכנה משותף, כל פעם שאני טועה אני רוצה להקשיב. חושב שהיום כולם מבינים, לא ניסינו חלילה להתנכל לאף אחד. כל אחד צריך להבין שהוא לא יקבל מאה אחוז, אף אחד לא ישיג חברה ישראלית שדומה במאת האחוזים למה שהוא רוצה. אנחנו צריכים כל אחד לצאת לעבר השני בפחות חשדנות וביותר אהבת ישראל".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    לא קונים את השקרים שלו!

  2. 4

    פש פש..נהיה צדיק הבחור הזה אולי נציע לו להיות ביהדות התורה

  3. 3

    יאיר לפיד אומר שני משפטים "גם לי חשוב שלא תישכח תורה מישראל, וגם לי חשובה הזהות היהודית של מדינת ישראל" "כל פעם שאני טועה- רוצה להקשיב" (מופיע בכותרת. משפט מצחיק. מי אומר לך שאתה טועה אם אינך מקשיב…) ובכן יאיר, אם אתה כנה, ואם באמת חשוב לך שלא תשתכח התורה מישראל, אתה צריך לפעול שיהיו פי כמה לומדי תורה, הרי אתה חי בתל אביב ורואה כמה התורה משתכחת. בא נראה אותך תומך בשינוי חוק הגיוס לטובת התורה. אתה יודע מה, אל תתמוך, אך גם אל תלחם בו. ממה שאני רואה ושומע אתה נלחם בכל מקום נגד התורה ורק ב"קול חי" אתה בא ומעמיד פני תם. (ועוד הערה קטנטונת. אתה אומר "רוצים אותנו בתור גלגל חמישי בכדי להלבין את הממשלה הזאת בעיני העולם" באמת ? את כל העולם מעניין אם העיתונאי לשעבר שלא קיבל תעודת בגרות ישב בממשלה או לא ? אולי אתה מתכוין שזה ילבין את פניה של הממשלה, אך גם ככה אתה עושה הכל להלבין את פניה. בוא יאיר המתוק שלי ואגלה לך סוד כמוס צריך אותך בממשלה רק בשביל שלא תלבין את פניה בתקשורת ובעולם).

  4. 2

    גם עמלקי וגם פוליטיקאי לא קטן,
    הוא מרדים אותנו בשביל הלינץ' הבא שהוא מכין לנו.

  5. 1

    תפסיקו לעלות אותו לשידור. זה רק נותן לו לגיטמציה…